wtorek, 17 kwietnia 2012

Jaki prezent na ślub 2014 (wesele). Ile pieniędzy dać?

Jaki prezent wypada dać na ślub w 2014 roku? Jeśli stoicie przed takim problemem, zapraszam do krótkiej notatki, w której zawarłem kilka pomysłów. Sprawdziłem także ile pieniędzy wypada dać w weselnym prezencie do koperty. Mam nadzieję, że ten tekst będzie dla Was inspiracją.


1. Lista prezentów ślubnych

Najlepszym i popularnym w wielu rodzinach pomysłem na "załatwienie" problemu z prezentami ślubnymi jest utworzenie listy. Przyszli małżonkowie wpisują na nią wszystkie przedmioty, które są im potrzebne i chcieliby je otrzymać w postaci prezentów ślubnych. Pojawią się tam pewnie żelazka, tostery, sprzęty grające, pościele i inne akcesoria, których młodej parze brakuje na starcie.

CZYTAJ TEŻ: Jakie menu jest najlepsze na wesele? [PORADY]

Dzięki liście, weselnikom jest o wiele łatwiej zorganizować prezentowe oczekiwania młodych, a i nie ma ryzyka, że jakiś prezent się zdubluje.

Utworzeniem listy powinien się zająć jeden ze świadków.

2. Pieniądze, pieniądze, pieniądze!

Tak, to prawda. Pieniędzy brakuje nam zawsze i tylko nieliczni mogą się cieszyć ich wystarczającą ilością. Nic więc dziwnego więc, że wciąż popularnym prezentem ślubnym jest właśnie wkładana do koperty kasa.

Ile jej ofiarujemy w dużej mierze wynika z naszych osobistych możliwości oraz relacji, jakie łączą nas z młodymi.

Zasada jest jedna: im bliższe pokrewieństwo, tym większa powinna być suma na prezent ślubny. Rodzice chrzestni, dziadkowie czy rodzeństwo nie powinni schodzić poniżej 500 złotych od pary. A rodzice z kolei nie powinni dać mniej niż 1000 złotych. To absolutne minimum, o jakim piszą na forach, które przejrzałem internauci w 2011 i 2012 roku.

Często jest oczywiście tak, że rodzice fundują np. wesele czy inne atrakcje okołoślubne (mieszkanie, samochód, etc.) i wówczas oczywiście pieniądze w prezencie nie muszą już być aż tak wielkie.

Tzw. zwykli goście, jak dalsza rodzina, znajomi z pracy, osiedla do koperty mogą włożyć od 300 do 400 złotych.

3. Prezent ślubny oryginalny, nietypowy


Nie samymi pieniędzmi i sprzętami nowożeńcy żyją. Warto więc przemyśleć sprawę i sprezentować młodej parze coś niestandardowego. Może to być coś szalonego, jak np. wyprawa do jakiegoś egzotycznego kraju, wymarzone zwierzę, wartościowe dzieło sztuki czy kolekcja win, które wraz z wiekiem będą zyskiwać na wartości...

Pole do popisu jest ogromne.

4. Prezent ślubny jako... usługa

Tak, to nie żart. Często nowożeńcy mogą od nas dostać w prezencie coś, co zwolni ich z np. dodatkowych wydatków. Jeśli np. fotografujemy, może to być obszerna dokumentacja zdjęciowa z uroczystości i wesela oraz sesja w plenerze. Jeśli filmujemy przyzwoitym sprzętem i trochę o tym wiemy, można zaoferować się z reportażem wideo. Jeśli np. szyjemy, możemy zaoferować suknię ślubną pannie młodej. Myśliwy/hodowca świń zaoferuje mięso na wesele... Tu także jest w czym wybierać, a zawsze może to zadowolić naszych młodożeńców.

To tylko część propozycji na prezenty ślubne/weselne. Obecnie, jeśli się tylko pokombinuje lub wyda odpowiednie pieniądze, możliwości są niezliczone! Warto o tym pamiętać, zanim wręczymy komuś nudny, sztampowy prezent, który zostanie zapamiętany i może przecież rzutować na przyszłe relacje ze świeżo upieczonym małżeństwem.

Zawsze warto też zastanowić się, czy to, co dajemy w prezencie ślubnym, chcielibyśmy otrzymać sami. ;-)

Powodzenia!

11 komentarzy:

  1. za niecałe 2 tygodnie wybieram się na wesele kuzyna (I kuzynostwo). młodzi zaznaczyli sobie, że jeśli już chcemy coś podarować, niech to będą pieniądze. 300 zł ode mnie i os. tow. będzie ok? Dodam, że jestem studentką.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Tez borykałem się niejednokrotnie z problemem wyboru prezentu. Ponieważ jestem praktyczny lubię wręczać takie rzeczy, które będą służyły długo i przypominały o mnie od czasu do czasu. Polecam zapoznać się z tym artykułem, sam skorzystałem z takiej formy prezentu i młoda para była zachwycona. Nie był tani ale złożyliśmy się w trzy rodziny i prezent extra.
    http://www.e-wedding.pl/public/wokol-slubu-i-wesela/prezenty-slubne/40,pomysl-na-idealny-prezent-slubny

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnym pomysłem jest zrzucenie się z innymi gośćmi i kupienie czegoś porządnego, zamiast kilku mniejszych rzeczy. Moi przyjaciele ze studiów zrzucili się i kupili mi speedcooka. To był strzał w dziesiątkę, bo używam go na co dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A może piękne lustro? Na przykład z ręcznie robioną ramą: Lustro Stripes - piękna ozdoba domu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a ile powinniśmy dać na odgrywki weselne ? jestem dalsza rodziną z parą młodą ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  7. To jest super pomysł na prezent: personalizowane wieszaki Sama bym takie chciała!

    OdpowiedzUsuń
  8. a co mysłicie o czymś takim? http://prezentzhaftem.pl/slub-rocznica-slubu-c-16.html

    OdpowiedzUsuń
  9. A może dzieło sztuki?
    To na pewno oryginalny i zaskakujący prezent. Macie pewność, że nikt nie da podobnego :)

    http://www.ebay.pl/itm/321371313166?ssPageName=STRK:MESELX:IT&_trksid=p3984.m1555.l2649

    http://www.ebay.pl/itm/321373527147?ssPageName=STRK:MESELX:IT&_trksid=p3984.m1555.l2649

    OdpowiedzUsuń
  10. Ślęczę już chyba z 3 godziny szukając prezentu ślubnego dla brata. Nie chce mi się już przeglądać tych wszystkich katalogów prezentów. Jak na razie tylko na http://www.terazprezenty.pl znalazłem fajną opcje: odpowiedziałem na kilka pytań dot. mojego brata i przysłali mi dopasowane propozycje. Znacie jeszcze jakieś takie rozwiązania ?

    OdpowiedzUsuń