czwartek, 13 czerwca 2013

Auto po wypadku: jak rozpoznać, typowe cechy [powypadkowe samochody]

Auto po wypadku posiada szereg trudnych do zatuszowania charakterystycznych cech. Nawet najlepszy mechanik, blacharz i lakiernik nie zamaskują tego, co w samochodach powypadkowych zostaje na trwałe.

PORADNIK dla kupujących auto - jak rozpoznać, że samochód jest po wypadku

1. Jeśli zamierzacie kupować używany samochód, koniecznie zbadajcie je na niezależnej stacji diagnostycznej, najlepiej w ASO (autoryzowanym serwisie). Lepiej bowiem wydać kilkaset złotych na dokładne sprawdzenie auta przed zakupem, zamiast stracić kilka tysięcy, gdy trzeba będzie naprawiać!

2. Test lakieru powie prawdę, czy auto było bite! Specjalnym testerem do mierzenie grubości powierzchni lakieru należy zbadać każdą część karoserii. Jeśli test wykaże jakieś wahania, znaczy to, że auto było malowane. A to znaczy, że pewnie jest po wypadku!

3. Sprawdzanie auta gołym okiem! Jeśli blacharz nieudolnie dopasował różne części, bardzo łatwo to zauważymy! Normalnie szpary między błotnikiem a maską lub drzwiami powinny być takie same. Jeśli z jednej trony i z drugiej są różne to dowód, że coś jest nie tak.

4. Sprawdź numery szyb! W nieuszkodzonym samochodzie szyby będą miały te same numery/symbole. Jeśli któraś nie jest oryginalna, znaczy to, że najpewniej auto jest po wypadku.

5. Stań przodem do maski auta i przypatrz się obu krawędzią dachu. Ludzkie oko jest w stanie wyłapać asymetrię. Jeśli zauważysz nierówność, znaczyć to może, że auto np. dachowało!

6. Auto po wypadku, objawy wewnątrz samochodu. Drzwi powinny otwierać się bez jakichkolwiek naprężeń, fotel kierowcy nie może być zdeformowany, a pasy bezpieczeństwa powinny pracować bez zacięć. Inne oznaki, że z autem jest coś nie tak to załamania podsufitki, popękane i zdeformowane plastiki i koło kierownicy, a także zbyt duże szczeliny w miejscach montowania airbagów. Warto też sprawdzić w jakim stanie są przednie słupki - u góry i u dołu, a także słupki środkowe w miejscach, gdzie łączą się z progami. Miejsca te są trudne do naprawy i zazwyczaj pomijane w powypadkowej kosmetyce. Stan przedziału pasażerskiego, np. niespasowanie tapicerki, może świadczyć albo o niedbalstwie właściciela, albo o tym, że nie można jej prawidłowo spasować do zdeformowanych blach. Należy też sprawdzić, czy całe wyposażenie działa prawidłowo (nawiewy powietrza, ogrzewanie, mechanizm opuszczania szyb, oświetlenie, klimatyzacja, itp.

7. Objawy auta po wypadku na podwoziu są też dość typowe. Trzeba więc sprawdzić: punkty mocowania silnika, czy nie ma otarć i wgnieceń, stan poduszek mocujących silnik i skrzynię biegów, czy nie są pokryte lakierem bądź popękane, stan podłogi - czy warstwa ochronna jest ciągła i jednolita, nie złuszcza się i nie ma ubytków, progi od spodu w miejscu połączenia z podłogą, czy są spawane, czy zgrzewane fabrycznie, a podłoga nieuszkodzona, podłużnice podłogi - pofalowane, jeśli po kolizji nie wymieniono ich na nowe, czy są otarcia na misce olejowej i na innych nisko położonych elementach podwozia.

8. Zabierz ze sobą eksperta od samochodów! Tylko fachowiec u boku może przestraszyć cwaniackiego handlarza aut, który będzie chciał Ci wcisnąć złom.

27 komentarzy:

  1. Ja się w ogóle na tych rzeczach nie znam i pewnie sam bym nigdy nie rozróżnił auta powypadkowego, które zostało naprawione. Dlatego sprawdzanie samochodów https://www.motoprzyjaciel.pl/ jest dla mnie bardzo ważne, abym nie dał się naciągnąć na coś niekorzystnego dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie często jeśli pojazd jest dobrze naprawiony to ciężko jest poznać, czy jest on po wypadku czy nie. Jeśli nam się taki wypadek przytrafi to dobrze jest mieć wykupione ubezpieczenie AC. Ja za każdym razem korzystam z kalkulatora https://kioskpolis.pl/kalkulator-oc-ac/ i na dobrą sprawę jeśli mam jakąś kolizję to nie martwię się o koszta.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kupując używane auto zawsze dobrą praktyką jest sprawdzenie ewentualnych usterek. Ja niestety tego nie zrobiłem i żeby móc naprawić auto musiałem ratować się ekspresową pożyczką z https://taktofinanse.pl/Interesuje-Cie-szybka-pozyczka-na-dowod-osobisty-bez-zaswiadczen-o-dochodach-poznaj-mozliwosci. Całe szczęście już od prawie pół roku jeżdżę sprawnym autem

    OdpowiedzUsuń
  4. Dorosłe podejście do sprawy to zapewnienie sobie i innym bezpieczeństwa. Jeśli chodzi o auto, to zdecydowanie dobrze jest posiadać dobre OC i AC - warto w tym celu skorzystać z kalkulatora: https://kalkulator.ubezpieczamy-auto.pl/kalkulator/oc-ac/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że w takim wypadku najlepiej jest na oględziny samochodu udać się z kimś kto się na nich zna. Później po zakupie auta ważnym elementem jest wybór odpowiedniego ubezpieczenia. Ja zdecydowałem się na ubezpieczenie od https://kioskpolis.pl/ubezpieczenie-ford/ i jestem przekonany, że ten wybór był właściwy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Moim zdaniem samo kupno czy sprzedaż auta jest bardzo ważne. Mi udało się to zrobić całkiem sprawnie. Fajnie o skupie samochodów napisano w https://samnaprawiam.com/skup-samochodow-szybki-sposob-na-sprzedaz-auta.html i jestem zdania, że warto to przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pewno są sposoby na to aby poznać taki samochód i myślę, że wystarczy dobry mechanik. Ja również miałem okazję sprzedawać swój samochód i dzięki https://autokupiec.pl/ mogłem to zrobić praktycznie przez internet.

    OdpowiedzUsuń
  10. Osobiście ja się nie znam na sprawdzaniu samochodów i jestem zdania, że należy dobrze szukać tego jednego pojazdu. Jeśli go znajdziemy to warto od razu również jest brać pod uwagę dobre ubezpieczenie samochodu https://cuk.pl/ubezpieczenia/samochod które pozwoli nam się swobodnie poruszać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawy wpis i faktycznie czasami usterki mogą być po prostu zamaskowane. Ja również całkiem niedawno czytałem fajny wpis https://kioskpolis.pl/jak-zniesc-wspolwlasnosc-samochodu/ mówiący o tym jak można znieść współwłasność samochodu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Taki samochód na pewno trzeba dużo dokładniej sprawdzić przez zakupem. Może być to super okazja, ale i też totalna wtopa. Kupując auto będziecie szukać i OC. Macie sprawdzone sposoby na to? Na stronie https://www.mfind.pl/ubezpieczenie-oc-ac/kalkulator-oc-ac znajdziecie kalkulator OC/AC

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajne porady, gdyż niestety często się na tych kwestiach nie znamy. Ja również kiedyś miałam awarię moim autem, ale dzięki pomocy drogowej https://cukierski-auto-hol.pl/ cała sytuacja szybko się zakońćzyła.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeśli chodzi taki samochód to ja na całe szczęście wiem, że jak kupowałam mój samochód to nie jest one bezwypadkowy. W przypadku pojawienia się awarii na drodze na pewno pomoc drogowa http://www.pomocdrogowakrakow.pl/ będzie najlepszym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń
  18. Niestety faktycznie takie sytuacje się zdarzają i najważniejsze jest, aby mieć później odpowiednie części zamienne do naszego auta. ja na całe szczęście w sklepie https://garbus.pl/ bez najmniejszego problemu zamawiam całą masę cześci zamiennych do starych model marki VW.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja również jestem zdania, że na takich rzeczach należy się po prostu znać. Dla mnie bardzo ważną sprawą jest to, aby w przypadku jakiejkolwiek awarii mojego auta wiedzieć gdzie dzwonić. W takiej sytuacji ja za każdym razem kontaktuję się z pomocą drogową https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/ i już jest po problemie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak mowa o tradycyjnym OC to ja akurat tutaj nie skupiałabym się na szukaniu wyjątkowych ofert, tylko wybrałabym coś takiego jak kalkulator OC dostępny na stronie https://beesafe.pl/kalkulator-oc-ac/ . Dzięki nim znajdziecie listę różnych ubezpieczeń dla Waszego samochodu i na pewno znajdziecie dobrą cenę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Najlepiej korzystać z wypożyczalni samochodów, które oferują szeroki wybór pojazdów w dobrych cenach i znajdują się w dobrej lokalizacji jak chociażby https://flexrent.pl/wypozyczalnia-samochodow-lotnisko-wroclaw-starachowice/ . Tutaj można znaleźć dobrą ofertę.

    OdpowiedzUsuń
  22. Co do kwestii zakupów do samochodu to baza motoryzacyjna motorejestr.pl ułatwi poszukiwania sklepów czy hurtowni. Można w niej znaleźć informacje, a także opinie

    OdpowiedzUsuń
  23. Moim zdaniem hitem nadchodzacego sezonu będzie bmw cabrio - https://rajdkolobrzeski.pl/bwm-2-cabrio-zaprezentowane-tego-sie-spodziewalismy/ Widzieliście już ten samochód? Prezentuje się naprawdę świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wypożyczalnie samochodów to świetna rzecz! Firma https://flextogo.com/wypozyczalnia-samochodow-lotnisko-katowice-pyrzowice/ oferuje bogaty wybór modeli pojazdów dostępnych w konkurencyjnych cenach. Możesz zamówić samochód, który odpowiada potrzebom i budżetowi

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja uważam, że najlepszą opcją jest zakup auta z salonu. Nie kupiłabym samochodu używanego z niewiadomego źródła.

    OdpowiedzUsuń
  26. Proces likwidacja szkód Bydgoszcz odgrywa kluczową rolę w szybkim i sprawiedliwym rozwiązywaniu kwestii związanych z wypadkami drogowymi i uszkodzeniami pojazdów. Specjaliści w tej dziedzinie wspierają klientów na każdym etapie, od zgłoszenia szkody, przez dokonanie precyzyjnej oceny uszkodzeń, aż po koordynację napraw. Dzięki ich wsparciu, właściciele pojazdów mogą liczyć na profesjonalne doradztwo i pomoc w uzyskaniu odpowiedniego odszkodowania od ubezpieczyciela, co znacząco przyspiesza cały proces naprawy samochodu i minimalizuje stres związany z likwidacją szkód.

    OdpowiedzUsuń